31 år med lydbølger mod smerter

Pressemeddelelse december 22, 2003 Helse

Selvom Tonni Foldrup ikke er medicinkvinde med egen tipi, bliver hun alligevel opsøgt af folk i sit hus. De har hørt at Tonni ligger inde med de vise sten. Og selvom rygtet ikke er helt forkert, er vidunderet dog ikke sten, men et lille lydbølgeapparat.

Novafon, som lydbølgeapparatet hedder, ligner et lille handy masssageapparat, men er, ifølge Tonni, så meget mere. For hende er det blevet den daglige redning når små-skavankerne melder sig.
-Jeg bruger Novafon hver dag, som regel når jeg ser fjernsyn, hvor det er nemt og hyggeligt at gøre noget godt for sig selv. Jeg bruger især apparatet når jeg har ondt i nakken og skuldrene, eller når mine fødder er trætte og hævede, siger Tonni, hvis liv er blevet betydelig lettere med lydbølgerne. I modsætning til almindelig masssage kan lydbølger nemlig trænge dybt ned i huden hvor de sætter gang i kroppens væv og øger elasticiteten i ømme og stive muskler og led.

Tonni Foldrup gør derfor sit for at udbrede kendskabet til det lille apparat med den store effekt. Siden en bilulykke for nogle år siden har den aktive kvinde været plaget af hovedpine og rygsmerter, og Novafon har været en uvurderlig støtte.
Det kan ikke helbrede sygdomme, men det letter så meget på gener og smerter at man kan leve livet fuldt ud. Og hvem vil ikke gerne det, spørger Tonni, der håber at kunne hjælpe andre til en bedre livskvalitet. Hun har da også tit lånt Novafon ud til folk hun har mødt på sin vej, men det bliver der holdt lidt igen med nu. Mange bliver nemlig så glade for apparatet at de har svært ved at slippe det!

Nej til smerter ja til skønhed
Når apparatet køres mod huden, letter det ikke kun smerter og ubehag. Den kriblende massage er også med til at øge blodgennemstrømningen, opstramme vævet og udskille affaldsstoffer. For Tonni har det betydet at hun i en alder af 71 år kan kalde sig selv en ret så nydelig dame med pæn hud og få rynker. - Men jeg er jo også startet i god tid, forklarer Tonni Foldrup, der startede med Novafon som 40-årig.
- Jeg kunne ikke drømme om at udtale mig om noget jeg ikke har forstand på. Men Novafon, det ved jeg altså hvad er og apparatet er guld værd for mig, fastslår Tonni Foldrup.

Gennem de seneste 30 år har firmaet bag Novafon solgt flere end 350.000 apparater til både unge og gamle. Alle kan betjene det enkle apparat, og der er hjælp at hente uanset om man sidder for meget ved computeren, har hårdt fysisk arbejde eller står meget op. Apparatet giver medicinfri behandling med øjeblikkelig virkning. Mange læger og klinikker bruger Novafon. Brevkasselæge Erik Münster anbefaler ofte produktet i forbindelse med muskel- og gigts-merter, og også dårligt kredsløb, uro i benene og bronkitis kan lettes af lydbølgerne.

Yderligere information på telefon tlf. 70 22 14 04 eller www.novafon.dk

Helse