Strategien holder ved Jönsson a/s

Pressemeddelelse januar 14, 2009 Byggeri

Selskabet trodser konjunkturerne med rekordresultat

Administrerende direktør Per Engsø
- Med ejerskabet af Dan-Con a/s og etablering af Engsø Vest a/s rammer vi fremtidens millionstore Århus ind med afdelinger i Vejle, Randers, Herning og Århus, konstaterer Engsø Gruppens administrerende direktør Per Engsø Larsen, der siden 2004 har opbygget en landsdækkende entreprenørvirksomhed med ca. 350 medarbejdere på vej mod en milliard-omsætning.

Den globale finanskrise har ramt byggebranchen som en brosten. Men entreprenørvirksomheden Jönsson a/s har med en solid strategi klaret sig igennem kriseåret med en stigning i indtjeningen på næsten 25 procent.

"Vi har haft samme omsætningsniveau på 340 millioner kroner, mens resultatet i det seneste regnskabsår er vokset fra 14 millioner til 17,4 millioner kroner før skat, siger administrerende direktør Per Engsø Larsen i en status over Jönssons udvikling det seneste år - det hidtil bedste i virksomhedens 111 år lange historie.

Medejerskab viser styrke

Per Engsø Larsen ser resultatet som medarbejdernes fortjeneste, og som en effekt af virksomhedens grundlæggende strategi, der sigter mod at tilknytte udvalgte chefer og nøglemedarbejdere som medejere og partnere.

"Medarbejderne ejer i dag knap 40 procent af aktierne i selskabet, og der er ingen tvivl om, at det skaber øget loyalitet og engagement, når den enkelte medarbejder selv får del i overskuddet."

"Det inspirerer til at yde en ekstraordinær indsats, konstaterer Jönssons direktør og slutter: "Med medarbejdere gearet til at yde en ekstraordinær indsats, et tæt samarbejde med landets mest erfarne bygherrer og en ordrebeholdning til et uændret aktivitetsniveau i det nye år, ser vi positivt på fremtiden.

• Det bedste resultat i 111 år.
  • Jönsson a/s har ordrebogen godt fyldt op og venter ikke tilbagegang i indeværende år.
  • Medejerskabsstrategien har vist sin duelighed

Per Engsø Larsen

Administrerende direktør