Slip din indre rockmusiker løs med ny luftguitar

Pressemeddelelse juli 8, 2008

Nu kan danskerne klikke en helt ny slags luftguitar i bæltet og fyre den af til rock-klassikere som 'Smoke on the Water' og 'You Really Got Me'. Guitar Hero Air Guitar Rocker er inspireret af et af verdens mest solgte Playstation-spil, og luftguitaren forventes at blive et hit blandt både børn og voksne.

FOTO Guitar Hero Air Guitar Rocker

Du sætter rockbæltespændet fast, klikker forstærkeren i siden, vælger det nummer du vil spille, lytter til den korte demo-version, og så er det ellers bare med at jonglere plektoren og få skabt den fede musik.

Guitar Hero Air Guitar Rocker tager helt nye greb på luftguitarsfænomenet. Du behøver ikke have et musikanlæg i nærheden, og det gælder ikke kun om at imitere, men også om selv at bringe musikken frem med den rigtige rytme og det rigtige anslag. Det er Playstation-spillet Guitar Hero, der har inspireret til udviklingen af Guitar Hero Air Guitar Rocker. PS-spillet var sidste år det fjerde mest solgte PS-spil i verden.

Den nye luftguitar vakte stor jubel, da den blev præsenteret i Las Vegas i januar på verdens største elektronikmesse CES (Consumer Electronics Show). Værter på store amerikanske nyhedskanaler har efterfølgende kastet sig ud i luftguitarspil for åben skærm, og Guitar Hero Air Guitar Rocker har også fået 'airtime' på Jay Leno's Tonight Show på NBC. På hjemmesiden Youtube: http://www.airguitarrocker.com/ kan I se skiftende klip fra bl.a. Jay Leno's show og præsentationen på CES.

Guitar Hero Air Guitar Rocker henvender sig egentlig til børn og unge. Men i USA, hvor den nye gadget har været på markedet i tre måneder, har også de voksne vist overvældende interesse.

"Især mændene synes, det er sjovt at kaste hæmningerne og kæmpe mod hinanden om at være bedst på beatet. Og for ungerne er det skægt at lytte til og spille noget af den musik, som deres forældre rockede til op gennem 70'erne og 80'erne", fortæller Michael Pagh-Schou, direktør i Kids Electronics, som importerer og distribuerer Guitar Hero Air Guitar Rocker i Danmark, Sverige og Norge. Michael Pagh-Schou forventer, at den nye luftguitar bliver en af sommerens helt store diller blandt børn og unge i Skandinavien, og at den også vil blive omdrejningspunktet til mange af årets firmafester og polterabender samt festivaler.

http://www.guitarhero.com/ kan I tjekke Guitar Hero Air Guitar Rocker ud og spille direkte på skærmen. I kan også se nogle af de mange klip på YouTube:

Guitar Hero Air Guitar Rocker leveres med 10 kendte rocknumre, og yderligere 10 numre kan tilkøbes i løbet af sommeren. Den medfølgende forstærker/højttaler kan desuden kobles til MP3-afspillere. Vejledende udsalgspris for Guitar Hero Air Guitar Rocker er

Dkr. 299,- incl. de første 10 numre, og den kan købes i stormagasiner og førende legetøjsbutikker over hele landet. Til efteråret vil den også blive solgt i en række skandinaviske elektronikbutikker.

• - SLUT -

Michael Pagh-Schou, direktør