Sektionschef Jens Hansen fra Skana Entreprise A/S fylder 60 år.

Pressemeddelelse juni 23, 2008

Søndag den 29. juni fylder Jens Hansen, sektionschef hos Skana Entreprise A/S i Smørum, 60 år.

Jens Hansen, der oprindelig er uddannet tømrer og teknikumingeniør fra Københavns Teknikum, startede karrieren i Civilforsvaret, inden kursen i 1975 blev sat mod en mangeårig karriere som ledende medarbejder i byggebranchen med ansættelse hos Rasmussen & Schiøtz A/S - det senere NCC.

Her stod Jens Hansen - først som entrepriseleder, siden som afdelingsleder og direktør for virksomhedens renoveringsenhed - blandt andet i spidsen for byggeriet af hangarer til militære transportfly i Værløse, opførelse af Industriens Hus på Rådhuspladsen, etablering af Finger A i Københavns Lufthavn, totalrenovering af Søkortarkivet på Esplanaden og udvidelse af Louisiana i Humlebæk.

Efter 30 år i RS/NCC-koncernen blev Jens Hansen i 2005 hentet til Bulow & Nielsen A/S som teknisk direktør, og i 2007 gik turen til Skanska med job i virksomhedens renoveringsdivision.

Som led i Engsø Gruppens overtagelse af Skanska's renoveringsdivision startede Jens Hansen i december sidste år som medejer og sektionschef i renoveringsselskabet Skana Entreprise A/S - et selskab med 80 medarbejdere, der netop nu er aktuel med totalrestaurering af Bryggergården på Kastrup Havn, renovering og udvidelse af Kvintuskollegiet på Østamager og omfattende renovering af Boligselskabet Kirstinevang i Ballerup.

Foto af sektionschef Jens Hansen.