Rejselegat til "nybagt" bygningskonstruktør

Pressemeddelelse januar 22, 2010 Byggeri

Christian Krøgholt fra Hjørring kåret til "Årets Don Quixote" ved fredagens dimission på UCN Teknologi og Business

Der var både eksamensbevis og en kontant overraskelse i puljen, da Christian Krøgholt - efter enstemmig indstilling fra lærerkollegiet - i forbindelse med fredagens dimission på UCN Teknologi og Business blev kåret som "Årets Don Quixote" og hædret med et rejselegat på 2.500 kroner.

Legatet, der er indstiftet af Bjerg Arkitektur, uddeles hvert halve år til en dimitterende bygningskonstruktør, der gennem uddannelsen på erhvervsakademiet har markeret sig med mod og evner til ved projektering af byggerier at gå nye veje, der kan optimere den samlede byggeproces.

Billedtekst :

Christian Krøgholt, nyuddannet bygningskonstruktør med speciale i digitalt byggeri fra UCN Teknologi og Business, blev hædret som "Årets Don Quixote" og fik sammen med eksamensbeviset overrakt et rejselegat på 2.500 kroner fra Bjerg Arkitektur. På billedet overrækker arkitekt Kjeld Bjerg legatet til Christian Krøgholt.

Kjeld Bjerg

Administrerende direktør, arkitekt MAA