Platon Xtra - det sikre værn mod fugt i kælderen

Pressemeddelelse december 2, 2005 Erhverv

Grundmurssikring er et dårligt sted at spare på pengene når du bygger nyt eller bygger om

Platon xtra montage
Alt for mange penge bruges på at fugtsikre bygningers kældre, uden at det har en langsikret virkning. Derfor vil Trelleborg Phønix, der markedsfører Platon systemet nu øge indsatsen på området.
”Vi hører oftere og oftere om sager, hvor det går galt enten fordi der er brugt for dårlige materialer, monteret forkert, eller ganske enkelt ikke er valgt den rigtige løsningsmodel til opgaven. Det får os nu til at slå et slag både for sagen og naturligvis også for vores produkt Platon Xtra”, siger salgschef Finn Møller.

Fra produktidé til systemløsning med 50 års holdbarhed
”Den oprindelige Platonplade, blev udviklet i 60erne, men er nu i sin 3. generation, hedder Platon Xtra og er en komplet systemløsning til effektiv fugtbekæmpelse på grundmure. Systemet rummer et meget bredt tilbehørsprogram, som er resultatet af 40 års erfaring og udvikling. Platon Xtra er desuden en af de få grundmursplader med 50 års holdbarhed” slutter Finn Møller.

Fra fugtige kældre til komfortable opholdsrum
Platon Xtra Systemet er det sikre valg til nybyggeri men i høj grad også til renovering af gamle kældre. I mange 50-100 årige boliger var kældrene ikke konstrueret til ophold men blot til at hæve opholdsrum fra jordniveau. Men ét af kravene til moderne boliger er mere plads og derfor ser vi mange renoveringer, hvor kælderrum omdannes til opholdsrum. Det kræver en effektiv fugtsikring mod fugtindtrængning udefra og giver dermed indirekte et bedre indeklima.

Den unikke ”knastudformning” leder både vand og kondens væk
”Platon Xtra pladen er 100% vandsikker og dens unikke knastudformning er selve grundtanken i systemet, der sikrer at fugten ledes ned til et drænrør og dermed forhindres i at trænge ind i muren. Kælderydervæggen kan altså ”ånde” og medvirker derfor til et godt indeklima i opholdsrummene” forklarer Finn Møller.

Platon Xtra tjener sig ind i sparet tid og besvær
”Det væsentlige for både entreprenøren og forbrugeren er, at han/hun både sparer tid og penge ved at vælge Platon Xtra pladen, primært af følgende årsager:
Mange grundmursplader er støbt i regenereret plast. Platon Xtra støbes i 100% regulært og formstabilt polypropylen, der gør at pladen nærmest ”suger” sig fast til væggen under montagen.
Platon Xtra er en komplet systemløsning, som er let at montere og alt passer præcist sammen lige fra sokkelmembran til øverste kantliste.
Det betyder, at fugtsikringen bliver optimal og du minimerer risikoen for tidskrævende reklamationer få år efter. Og at der så altid følger en komplet montagevejledning med vore produkter, gør bare løsningen endnu mere sikker” slutter Finn Møller.

Trelleborg Phønix vil i efteråret 2005 øge fokus på skadelige fugtproblemer i både nyt og gammelt byggeri. Blandt andet sætter virksomheden dette fokus på fugtsikring af kældre samtidig med den stigende debat omkring systemløsninger og kvaliteten af de mange nye boliger i Danmark.

Erhverv