Nye luksusboliger i den gamle TV-by

Pressemeddelelse oktober 8, 2008 Byggeri

Jönsson A/S klar med 40 kvalitetsboliger i Søterrasserne – en af fem nye bebyggelser med i alt 600 kvalitetsboliger, der opføres af Sjælsø i Gyngemosen

Samtidig med at Danmarks Radio er flyttet fra Gyngemosen i Gladsaxe til DR-Byen i Ørestaden, er der ud af den gamle TV-By, vokset en helt ny bydel med 600 luksusboliger i fem forskellige projekter tegnet af forskellige arkitekter omkring grønne arealer, nyanlagte søer og kanaler.

- To arkitekter tænker aldrig ens, og det nye boligområde er indrettet i fem separate enheder med hver sin identitet, hver sit særpræg og hver sit navn. Det er et fantastisk område fyldt med oplevelser og spændende arkitektur, der smelter sammen i en homogen helhed, fortæller Leif Eskildsen fra Jönsson A/S, der er aktuel med 40 nye ejerboliger i Søterrasserne - et projekt der er tegnet af Vilhelm Lauritzen Arkitekter med Grontmij | Carl Bro som rådgivende ingeniører.

- De nye lejligheder, der varierer i størrelser mellem 68 og 114 kvadratmeter, er indrettet i en ny ejendom opført i kvalitetsmaterialer med seks etager, fuld kælder og godt 3600 etagemeter, fortsætter Leif Eskildsen og tilføjer, at alle boligerne er indrettet med lyse, åbne rum og store altaner eller terrasser.

Forbilledligt samarbejde

Leif Eskildsen tilføjer, at byggeriet af de nye boliger i Søterrasserne, der sammen med Kanalhusene, Æblehaven, Æblelunden og Åkandehusene udgør den nye Gyngemose i Gladsaxe, er opført over det sidste halvandet år, og han karakteriserer samarbejdet om byggeriet som forbilledligt.

- Projektet har fra første færd haft karakter af et tæt teamwork mellem rådgivere og udførende med en særdeles professionel bygherre for bordenden. Vi har haft samme indstilling til planlægning, kvalitet og mål. Alle parter har været åbne overfor samarbejde og videndeling, og det er lykkedes at gribe fejl og uklarheder i god tid. Resultatet er, at det færdige byggeri er afleveret i en høj kvalitet, til tiden og til prisen.

Billedtekst:

Hovedparten af de nye boliger, som Jönsson A/S har bygget og indrettet i Søterrasserne, er udstyret med to altaner, og byder - ikke mindst fra sjettesalens penthouselejligheder - på en enestående udsigt.