Nordjyske boliger til hospice på Lolland

Pressemeddelelse juni 26, 2009 Byggeri

Fjorten blokvogne lastet med fremtidens patientboliger kørte i kortege gennem natten fra Scandi Byg i Løgstør til nyt hospice, der opføres i totalentreprise af Jönsson a/s ved Bandholm på Lolland

Rejsegilde på Svanevig Hospice
Kun fire måneder efter byggestart vajer kransen over byggeriet af det nye Svanevig Hospice på en udsigtsgrund ved Banholm på Lolland. Det nye hospice, der opføres i totalentreprise af entreprenørfirmaet Jönsson a/s, indrettes med fjorten nordjyske boliger produceret af Scan Byg A/S i Løgstør.

- Hele processen fulgte en slagplan med militærisk præcision. De nye boliger blev hejst på blokvogne om eftermiddagen, kørte fra Løgstør om aftenen, ankom til Bandholm om morgenen og var færdigmoneret på pladsen lige efterfrokosttid dagen efter.

Det er Finn Christensen, projektleder hos Scandi Byg a/s i Løgstør, der gør status efter et par travle dage med levering og montage af fjorten komplette patientboliger til det nye Svanevig Hospice, der opføres i totalentreprise af Jönsson a/s på udsigtsgrund ved Bandholm på Lolland.

- De nye patientboliger, der blev leveret og monteret på byggepladsen over to dage med en uges mellemrum, udgør en integreret del af konceptet for det nye hospice. De er produceret på vores nordjyske værksteder i nøje overensstemmelse med detaljerede beskrivelser af både materialer og mål, og de er leveret med alle faciliteter klar til at blive koblet på strøm, vand og kloak, fortsætter projektlederen og pointerer, at Scandi Byg's produktion er bygget op omkring industriens mest rationelle koncepter.

- Præcision, minutiøs planlægning og stram styring, er kodeord i alle vore gøremål, og virksomheden er gearet til at producere præcis den bygning, som bygherren ønsker og bestiller, fastslår Finn Christensen og tilføjer sluttelig, at de fjorten patientboliger - hver på 43 kvadratmeter med stue og soveværelse samt et stort og rummeligt toilet med bad - overholder en måltolerance på under to centimeter.

Rammetekst:

- Vi gør tingene færdig hjemmefra, konstaterer projektleder Finn Christensen fra Scandi Byg, der har leveret fjorten fuldt udstyrede patientboliger til det nye Svanevig Hospice på Lolland.

Det nye hospice bliver ialt på godt 2.200 kvadratmeter og byder - foruden patient- og gæsteboliger, der placeres forskudt med udsigt til vandet - på en stor grad af intimitet med hyggelige gangforløb, fælles stuer, sansehave og refleksionsrum, multisal og musikrum.

Svanevig Hospice, der skal stå klar til indflytning i januar, er tegnet af Cubo Arkitekter og opføres i totalentreprise af entreprenørselskabet Jönsson med Alectia som rådgivende ingeniør. Den samlede entreprisesum beløber sig til 39 millioner kroner.

Billedserie

Fremme på byggepladsen efter nattens transport fra Løgstør til Bandholm på Lolland blev de færdigproducerede patienboliger hejst på plads, og efter to dages montage - ca en halv time pr. hus - stod fjorten nye boliger klar til endelig aptering på Svanevig Hospice.

Billedtekst:

Fire måneder efter byggestart har det nye Svanevig Hospice sendt kransen til tops over rejsegildet - det nye hospice, der opføres på Falster med Jönsson a/s som totalentreprenør, skal stå klar til indflytning om seks måneder.

Rejsegilde på Svanevig Hospice
Hent | 0,78 MB | 888 x 1651 | .JPG