Håndværkslegat til studerende bygningskonstruktør

Pressemeddelelse september 17, 2010 Byggeri

Håndværksrådet hædrer Søren Visby Gravesen, der kommer fra Silkeborg og læser til bygningskonstruktør på UCN i Aalborg, med 10.000 kroner fra Thora og Harald Olesens Legat

Søren Visby Gravesen på toppen af Mount Elbrus
Ikke kun når det gælder uddannelse og job opsøger Søren Visby Gravesen de store udfordringer. Således gennemførte han i sommerferien sit første maratonløb, ligesom han – som det fremgår af billedet - sammen med et par gode venner besteg Mount Elbrus, der ligger i Rusland og er Europas højeste bjerg.

- Du sætter dig et mål og når det…

Sådan lød karakteristikken, da Søren Visby Gravesen efter indstilling fra håndværksrådets godt 20.000 medlemsvirksomheder forleden i Esbjerg blev hædret med en legatportion på 10.000 kroner fra Thora og Harald Olesens Legat til selvstændig etablering eller uddannelse for unge håndværkere, der gennem deres hidtidige virke i særlig grad har udvist dygtighed, flid og engagement.

Søren Visby Gravesen er 26 år, uddannet tømrer og studerende i Aalborg, hvor han parallelt med fuldtidsuddannelse til bygningskonstruktør – og foruden studiejob som tutor og studiementor samt leder af UCN’s fredagsbar – er på vej til at afslutte det tredie af merkonomuddannelsens fire ledelses-moduler for egen regning om aftenen.

- Det er stort og overraskende at blive hædret med en check på 10.000 kroner, for jeg kan lide udfordringer og har bare gjort det, jeg har haft mest lyst til, konstaterer en stolt Søren Visby Gravesen, der fra sommerferien har sat bestyrerjobbet på fredagsbaren i bero til fordel for en målrettet indsats med forberede konstruktørstudiets afsluttende praktikperiode, hvor han håber at finde en praktikplads som byggeleder.

- Der er fantastisk udfordring at skulle prøve kræfter med et virkeligt arbejde, men praktikpladser som byggeleder hænger ikke på træerne, så man må være til stede og give sig fuldt ud også i søgefasen, slutter Søren Visby Gravesen, der i øvrigt også afsøger sine grænser i sportens verden og som bjergbestiger – senest indtog han således i sommerferien Europas højeste bjerg: Mount Elbrus i rusland.

Billedtekst:

Søren Visby Gravesen fra konstruktøruddannelsen på University College i Aalborg er af Håndværksrådet hædret med en legatportion på 10.000 kroner fra Thora og Harald Olesens Legat.

Billedtekst:

Søren Visby Gravsen - portræt