Flyvende start for nyt håndværksfirma i Randers

Pressemeddelelse januar 27, 2010 Byggeri

Det tre måneder gamle håndværksfirma WO råsted a/s går mod strømmen i den kriseramte byggebranche med stor travlhed og mange nye opgaver

Direktør Martin Jensen,  WO råsted a/s
- Medarbejdernes engagement og lyst til samarbejde har været forbilledlig, og firmaets gode start er især deres fortjeneste, konstaterer direktør Martin Jensen fra det nye håndværksfirma WO råsted.

- Strategien holder, vi har forrygende travlt, og kursen er sat mod vækst i et marked præget af nedgang og stagnation.

Det er direktør Martin Jensen fra det nye håndværksfirma WO råsted a/s, som blev etableret gennem sammenlægning af  WO Entreprise og Råsted Byggefirma i oktober, der gør status over selskabets første tre måneder.

- Vi har fået en meget fin modtagelse, og det er lykkedes at fastholde alle opgaver og kunder i de fusionerede virksomheder. Samtidig har vi formået at udvide aktiviteterne opgaver for nye kunder, og vi bliver budt med i tilbudsrunder om de helt store opgaver, der kræver betydelige garantier for både økonomi, sikkerhed, og kapacitet.

Martin Jensen tilføjer, at det nye håndværksfirma er med i opløbet på flere meget store østjyske sager, der skal gennemføres i de kommende år. Derudover er firmaet blandt andet top-aktuel med byggeriet af Randers nye tekniske skole til uddannelse af fremtidens mekanikere samt renovering og nyindretning af Assentoft Skole, ligesom firmaet netop nu lægger sidste hånd på ungeinstitutionen Fredes Farm i Randers.

- Derudover har vi siden starten af oktober vundet godt fodfæste i Århus, hvor vi har afsluttet udbygning af den internationale skole, og netop nu arbejder vi med etablering af nyt skifertag og nyindretning af 350 kvadratmeter tagetage over Århus Voksen Uddannelses Center på Ingerslev Boulevard.

En for alle...

Håndværksdirektøren pointerer, at byggeriet i disse år er inde i en markant udvikling, og han ser firmaets gode start som udtryk for markedets krav om større enheder med styrkede kompetencer og økonomisk ballast til at løse stadig mere komplekse byggeopgaver, men understreger samtidig, at resultaterne i firmaets første tre måneder især er medarbejdernes fortjeneste.

- Medarbejderne er det vigtigste parameter for succes, og vi kan med stolthed konstatere, at samtlige medarbejdere fra de to fusionerede virksomheder er fortsat i det nye håndværksselskab, hvor de med et stort engagement, gensidig respekt samt lyst til at dele viden og kompetencer har arbejdet målrettet på sammen at gøre fusionen til en bæredygtig og fremadrettet succes, slutter direktør Martin Jensen fra WO råsted, der – foruden ti lærlinge - beskæftiger 45 medarbejdere.

Rammetekst:

WO råsted a/s - stiftet i oktober sidste år efter sammenlægning af håndværksfirmaerne WO Entreprise og Råsted Byggefirma - indgår som selvstændigt selskab i Engsø Gruppen, der sidste år omsatte for knap 500 millioner kroner.

Billedtekst:

- Medarbejdernes engagement og lyst til samarbejde har været forbilledlig, og firmaets gode start er især deres fortjeneste, konstaterer direktør Martin Jensen fra det nye håndværksfirma WO råsted.

Yderligere oplysninger: Martin Jensen på telefon  8710 1002

Martin Jensen