Arkitekter og designere sætter fremtidens kurs

Pressemeddelelse september 19, 2008 Byggeri

ABITA, bjerg arkitektur og Liebing Design forener indretning, arkitektur og design i ny fælles base på Østerbro i København

I forlængelse af flere års markant fremgang sætter ABITA, bjerg arkitektur og Liebing Design nu turbo på udviklingen med et unikt samarbejde, der samler virksomhedernes kompetencer indenfor indretning arkitektur og design i en fælles og fremadrettet profil, der matcher markedets krav om professionel totalrådgivning.

- Indretning og design er i fokus, og det er en klart stigende erkendelse af, at samspillet mellem lys, luft, farver, funktion og indretning er afgørende for at skabe trivsel og velvære, men samtidig kræver markedet, at rådgiverne kan samspille specialkompetencer med bred kompetent totalrådgivning. På den baggrund ser vi det nye samarbejde som en fremtidsinvestering, konstaterer indretningsarkitekt Marieke Vadum fra ABITA

- Indretning, arkitektur og design er sider af samme sag. Det handler om at skabe trivsel med mennesket i fokus. Jo stærkere vi kan integrere de tre discipliner i fælles samspil, desto bedre byggerier kan vi - ikke mindst i relation til udvikling af mere energi- og miljøvenligt byggeri - skabe. På den baggrund er der er ikke tvivl om, at vi med vores nye ´tre-enighed´ har banet vejen for knopskydende synergier og innovativ nytænkning, supplerer arkitekt Helle Liebing, mens arkitekt Lars Køhler fra bjerg arkitektur, der nu rykker ind hos ABITA i Classensgade og i forvejen har tegnestuer i Hjørring, Aalborg og Warszawa, runder af:

- Vi er tre arkitektvirksomheder med forskellige kompetencer på højt niveau, og vi vil fortsat dyrke vores individuelle specialer og opgaver. Men ved at samle kræfterne i et tæt samarbejde baseret på videndeling, teamwork og fælles bud på konkrete opgaver, kan vi brede viften ud med tilbud om dybgående kompetencer, som dækker hele paletten af arkitektydelser. Men derudover  og nu som led i samarbejdet tillige etablerer sig i Classensgade.

Yderligere oplysninger :

Bjerg arkitektur, Lars Køhler på telefon 29 45 06 15