10 år med brygmesterkorpset

Pressemeddelelse marts 19, 2010 Mad & Vin

Professionelle brygmestre har nu i 10 år begejstret danskere over hele landet med ølforedrag og -smagninger

I årenes løb har Brygmesterkorpset deltaget i mere end 500 arrangementer med tilsammen 25-30.000 deltagere. Og dermed har korpset været en særdeles aktiv bidragyder til den danske ølrevolution og danskernes øgede fokus på godt øl.

Da Brygmesterkorpset blev etableret – kort efter årtusindskiftet – havde den danske ølrevolution ikke for alvor fået sit tag i den brede befolkning. Det var vinsmagning, der var in – men de professionelle brygmestre inviterede alligevel til øl-smagninger og foredrag, der hurtigt blev populære.

Det er kun professionelle brygmestre, med en uddannelse fra Den Skandinaviske Bryggerhøjskole, der deltager i Brygmesterkorpset. Det betyder også, at deltagerne i de populære ølsmagninger får en helt unik indsigt i brygmesterens arbejde med at skabe de forskellige øl-typer.

De elsker deres job og fortæller med begejstring om brygning, ølhistorie og ølsmagningens kunst.

Med opbakning fra mange danske bryggerier – store som små – kan Brygmesterkorpset også tilbyde et omfattende udsnit af de kvalitetsøl, der i dag brygges rundt omkring i landet.

Det er både foreninger, private og virksomheder, der booker en brygmester for en aften. Og deltagerne kommer i løbet af aftenen rundt i hele øllets forunderlige verden og den spændende ølhistorie, der går mere end 8.000 år tilbage i tiden. Herudover bliver der naturligvis også lejlighed til at smage på de mange øl-typer.

Brygmesterkorpset rykker ud over hele landet – og man kan læse meget mere om tilbudet på hjemmesiden: www.danskbrygmester.dk

Mad & Vin